کدخبر:1612/20240304

14 اسفند 1402

حضور سه طرح برگزیده از دانشگاه صنعتی اصفهان در کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت
کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۲ در سایت وزارت علوم و تحقیقات منتشر شد که طرح‌های سه عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این کتاب مشاهده می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیئت‌علمی در جامعه و صنعت، باهدف ایجاد زمینه و روش مناسب برای همکاری جدی دانشگاه این طرح، اعضای هیئت‌علمی می‌توانند بین سه ماه تا یک سال به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت به سازمان یا شرکتی که مرتبط با حوزه تخصصی آن‌ها است، مأمور شده و علاوه بر آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها، تاحدامکان در بهبود شرایط و افزایش بهره‌وری آن‌ها مشارکت کنند.

کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت امروز در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده و سه طرح از دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این کتاب مشاهده می‌شود.

طرح «پژوهش، توسعه فناوری و بومی‌سازی فرایند بازیافت لاستیک‌های فوق سنگین کامیون‌ها در معادن روباز شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران» یکی از طرح‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در این کتاب است که توسط دکتر سیدهادی حسینی، عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی معدن انجام شده است.

دستیابی به دانش فنی و بومی‌سازی فرایند بازیافت لاستیک‌های فوق سنگین فرسوده معدنی برای اولین‌بار در کشور، شناسایی ترکیبات و ساختار تمامی برندهای لاستیک‌های فوق سنگین معدنی مورداستفاده در معادن روباز ایران و تولید دوده صنعتی نانوساختار ازجمله دستاوردهای این طرح بوده است.

طرح «امکان‌سنجی انباشت ایمن و بازیافت لجن سلولزی پساب کارخانه خمیر و مقوای اترک» نیز یکی دیگر از طرح‌های برگزیده موجود در کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده است که توسط دکتر حسین شریعتمداری، عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی کشاورزی مورد پژوهش قرار گرفته است و علاوه بر دستیابی به دانش انباشت ایمن پسماند لجن خمیرکاغذ بدون خطر آلودگی زیست‌محیطی، دستیابی به دانش فراوری و تبدیل این پسماند به کود آلی و اصلاح‌کننده‌های خاک و همچنین بستر کشت هیدروپونیک را در برداشته است.

دکتر غلامرضا عسکری، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی نیز در این کتاب پژوهشگر طرح «طراحی و پیاده‌سازی سامانه نمایشگر نظارتی» است که این سامانه باتوجه‌به استانداردهای بین‌المللی تعریف شده در آن به‌صورت وسیع در برج‌های فرودگاهی و مراکز کنترل ترافیک هوایی کشور کاربرد دارد.

طراحی و پیاده‌سازی صفر تا صد داخلی و دستیابی به دانش تولید سامانه‌های پردازشگر و نمایشگر اطلاعات نظارتی کنترل ترافیک هوایی، رفع انحصار و وابستگی به خارج از کشور باتوجه‌به قابلیت تولید انبوه و قابلیت‌های توسعه و پشتیبانی، ایجاد بستر امن با لحاظ نیازهای داخلی به همراه آموزش کامل و صرفه‌جویی ارزی و برطرف‌کردن کلیه نیازهای کشور در این حوزه و شکست تحریم‌ها، دستاوردهای ویژه این طرح به شمار می‌روند. گفتنی است، ۱۰۲۱ نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بر اساس آمار سال ۱۴۰۲ در دوره‌های فرصت مطالعاتی داخل و ارتباط با جامعه و صنعت شرکت کرده‌اند که ۴۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.